Save the Date

Kiedy wybraliście datę, miejsce, styl ślubu i wesela oraz macie wstępną listę gości to warto ich o tym poinformować. Pomoże Wam w tym tzw. Save The Date – w wolnym tłumaczeniu “zarezerwuj datę” lub “zarezerwuj termin”. To krótkie powiadomienie o planowanej dacie ślubu i wesela. Zwyczaj ten wywodzi się z kultury anglosaskiej, gdzie praktykowany jest już od kilkudziesięciu lat. W Polsce zwyczaj ten powoli wchodzi do ślubnych kanonów. Save The Date wysyłane jest z rocznym wyprzedzeniem jednak nie krótszym niż 6 miesięcy i może przyjąć różną formę: maila, krótkiego filmiku, kartki czy liściku. Wszystko zależy od Waszej inwencji twórczej. Fajnie jeżeli nawiązuje bezpośrednio lub w części do motywu przewodniego Waszego wesela. Dlaczego w ogóle warto wysłać takie powiadomienie? Po pierwsze jest to bardzo elegancki gest, który na pewno zostanie doceniony przez gości. Po drugie, jeżeli data Waszego ślubu wypada w środku sezonu urlopowego to warto aby zaproszeni goście mogli ją uwzględnić w swoich wakacyjnych planach. Dotyczy to również osób, których praca wymaga częstych wyjazdów, przez co ich kalendarz jest bardzo napięty. Pamiętajcie również o tych z gości, którzy mieszkają za granicą. Taki przyjazd wymaga odpowiednio wczesnych przygotowań ze względu na rezerwację lotów, zaplanowanie dłuższego urlopu itp.

Kolejnym ciekawym rozwiązaniem jest przygotowanie Waszej ślubnej strony www. W sieci pojawiło się wiele programów czy portali, które pomagają przygotować taką stronę zupełnie za darmo. Jest to przede wszystkim świetny sposób komunikacji między Wami a Waszymi gośćmi. Możecie umieszczać na niej informacje takie jak:
-data, godzina i miejsce ceremonii
-mapę dojazdu
-przedstawienie historii Waszego poznania
-przedstawienie Waszych świadków i osób bezpośrednio zaangażowanych
-potwierdzenie obecności gości
-preferencje żywieniowe,
-itp.

Praktyka tworzenia stron jest polecana szczególnie gdy zapraszacie osoby z zagranicy, komunikujące się w obcym języku, które mogą być po raz pierwszy w Polsce. Umieśćcie wtedy mapę z dokładnym dojazdem, informacje o lotniskach, pobliskich hotelach, taksówkach, etc.

Korzystając z tego, że będziecie mieć własną stronę internetową możecie umieścić na niej listę prezentów. Utworzenie takiej listy może być dla niektórych z Was dość krępujące. Jednak wszystko zależy od tego jak podejdziecie do tematu. Czy byliście w takiej sytuacji, gdzie zostaliście zaproszeni na ślub i nie wiedzieliście co kupić Parze Młodej? Właśnie dlatego lista prezentów może być dla wielu gości bardzo pomocna. Pamiętajcie tylko, żeby podarunki, które tam umieścicie były o różnej wartości. Takie zróżnicowanie cenowe pomoże uniknąć niepotrzebnego zakłopotania, a goście będą mogli wybrać coś dostosowanego do swoich możliwości finansowych. Najczęściej wybierane prezenty to: AGD, sprzęt elektroniczny, rzeczy do wyposażenia wnętrz. Możecie również podpowiedzieć gościom, że zbieracie na Waszą wymarzoną podróż, auto bądź mieszkanie czy dom. Stwórzcie wówczas osobne konto bankowe, na które goście będą mogli wpłacać „cegiełkę” na Wasze marzenia